Založ si blog

Hľadanie seba

Trvalo to dlho-predlho, ale napokon som zistila, kto som. Sprvu som to nechápala, neprijímala, zakrývala a v duchu sa za to nesmierne hanbila. Ale potom som si uvedomila, že sa nemám za čo hanbiť. Som taká, aká som, – nedokonalá a iná, ale bez môjho vlastného pričinenia a zlyhania.

No možno práve táto moja vlastná nezapríčinená nedokonalosť a pomýlenosť je tou najdokonalejšou možnosťou, ako samú seba každý deň kočírovať a meniť. Až ku samej dokonalosti. Až sa zo mňa stane ten najdokonalejší a najskúsenejší kočiš mojej vlastnej duše a mojich vlastných splašených pocitov.

 

 

Aj keď sa to možno nezdá, práca na sebe je jednou z tých najťažších, pretože naše ľudské pocity a nálady sa neustále menia, a niekedy sa menia aj okolnosti, v ktorých žijeme. Ba niekedy sme nútení zmeniť sa aj my sami, až sa niekedy stáva, že sa potom nedokážeme vyznať ani sami v sebe. Takí bývame my ľudia.

 

Za to, aká som, sa viac nehanbím. Viac-menej som sa s tým už zmierila. Trvalo to síce dlho-predlho, ale je to tu! To, na čo som tak dlho čakala! Konečne sa cítim byť absolútne šťastná a spokojná. Zmierená sama so sebou a s celým životom.

Tak to ale nebolo stále… Práve naopak! Bolo treba urobiť veľa namáhavých krokov, prejsť veľa prašných ciest, spoznať veľa rôznych ľudí a prečítať veľa rôznych kníh, aby som sa dostala tam, kde som teraz. Až sem. Ale oplatilo sa. Neľutujem, že som sa na túto cestu hľadania a sebaobjavovania dala. Bolo to namáhavé, ale prinieslo mi to veľa nových poznatkov o sebe, aj o druhých. Naučilo ma to byť chápavejšou, citlivejšou a tolerantnejšou. Ale zároveň sebavedomejšou a cieľavedomejšou v tom, čo chcem. A zásadne odmietajúcou to, čo nechcem.

Dospela som. Moja povaha a charakter sa, myslím, definitívne ustálili a už sa zrejme nezmenia. Ale som rada, že je to tak. Lebo už viem, kto som a som so sebou spokojná. Nepotrebujem a ani sa viac nechcem meniť. Nie je dôvod. Vyhovuje mi, aká som. Som sama so sebou šťastná. A ak sa to niekomu nepáči, je to jeho problém. Môj už nie.

Preč sú tie časy, keď som sa snažila nasilu sa meniť a prispôsobovať sa ľuďom presne tak, ako oni pískali. Len preto, aby som sa im zapáčila a aby ma mali radi. Nie… už to viac takto nespravím! Už to vlastne dosť dlho nerobím ani teraz… Ľudia boli z toho sprvu šokovaní, ale postupne si zvykli. Nemali na výber. Pretože ja som sa viac nehodlala pretvarovať a pritakávať im na veci, na ktoré som mala celkom iné názory. Koniec, Finito!

Už dávnejšie som sa zamilovala do odkazu „Radšej budem nenávidená/ý za to, čo som, ako milovaná/ý za to, čo nie som“. V realite som ale dlhý čas nemala silu tento odkaz napĺňať. Až teraz.  Po pár precitnutiach a fackách od osudu…

Môj nesplnený sen

08.01.2016

Pamätám si, že počas celého svojho života som vždy chcela len jednu jedinú vec. Byť chalanom! Narodiť sa ako ten slobodný, nezávislý a bláznivý chalanisko, ktorého každý akceptuje, rešpektuje, a nikto sa ho nesnaží meniť, či príliš často mu niečo dohovárať. To bolo to NAJ, čo som vždy chcela. Okrem toho, samozrejme, som chcela aj veľa iných vecí, ale toto bolo [...]

Radšej autíčka

12.11.2014

Nikdy som nechcela byť dievčaťom, a nikdy som sa ním ani necítila byť. Nikdy som sa nehrala s nijakými bábikami, i keď som ich mala dosť, pretože ma to nikdy nebavilo. Vždy som sa bavila len s autíčkami, zvieratkami, kockami, loptami, igráčikmi alebo s PVC vojačikmi… Radšej som sa vždy hrala na vojaka, policajta, rytiera, tiráka či chovateľa zvierat, ako na [...]

Obdivujem ženy

31.10.2014

Odjakživa sa mi dievčatá a ženy páčia, ale ešte nikdy som to žiadnej nepovedala a ani sa so žiadnou sexuálne nestýkala. Všetky moje kamošky ma vždy považovali za úplne normálnu babu, ktorej sa páčia len a len chalani. O mojej opačnej preferencii nemali ani poňatia. Možno, keby som sa im vtedy úprimne priznala, tak by dokázali pochopiť, že sa mi páčia baby preto, [...]

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

transient

POZOR! Vstup na vlastné riziko!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 16489x
Priemerná čítanosť článkov: 1649x

Autor blogu

Kategórie