Založ si blog

Nepochopenie z okolia

Niekoľko dlhých rokov som žila úplne uzatvorená do svojho sveta, a viem, že to nebolo správne. Bola som však zbabelá a slabá na to, aby som to zmenila. A neskôr, keď som sa stala viac odvážnou a silnou, bola som zase až príliš hlúpa a hrdá na to, aby som o sebe niekomu rozprávala takéto veľmi osobné záležitosti. Stala som sa zatvrdilým egoistom, čiže som tak či tak určitým spôsobom zostala uzavretá sama v sebe, a vo svojom smutnom svete. K ľuďom som pociťovala naučenú nedôveru a hanbu, a považovala som ´pod svoju úroveň´ znížiť sa pred niekým a ukázať mu svoje voľakedajšie alebo aj súčasné nedokonalosti a slabosti. Hanbila som sa sama za seba, pretože som sa stala, v určitých veciach, až priveľmi pyšnou. A tým pádom aj ľahko zraniteľnou. A nútenou vždy sa o tú svoju vonkajšiu fasádu a masku dokonalosti perfektne postarať… Tá moja naoko priveľká sebaistota tak bola nielen mojou obranou a skrýšou, ale hlavne veľkou starosťou a neprekonateľným opevnením, ktoré mi bránilo mať s ľuďmi vrúcne vzťahy, a konečne sa im viac otvoriť.

Veľmi som túžila, ukázať ľuďom to, kto som a čo všetko som vo svojom živote musela prekonať, ale moja vlastná vnútorná ´ochranka´ a  vonkajšie hrubé múry okolo duše, mi to príliš neumožňovali.

Bola som väzením sama pre seba. Bola som svojím vlastným väzňom. A bola som aj svojím vlastným krutým žalárnikom.

Len strašne pomaly som napokon objavovala cestu, ako sa pred ľuďmi vyjadrovať a ako to celé spraviť tak, aby moja vnútorná suverenita a sebaúcta, nemohli byť narušené. Chcelo to však veľmi veľa trpezlivosti, hľadania a sebaovládania, pri ktorom som často strácala nervy. Sama seba som musela postupne naučiť, ako prekonávať prekážky, nezdary, nepochopenie a neúspech. Keďže trpezlivosťou som nikdy príliš neoplývala, bolo to pre mňa dvojnásobne ťažké a zdĺhavé. Chcela som byť šťastná a spokojná hneď a zaraz, ale vtedy mi to ešte nebolo umožnené. Vtedy to ešte nebolo možné. Prichádzalo to až postupne…

Dovtedy som mala za úlohu spoznať, kto naozaj som a kto sú tí druhí. Naučila som sa veľmi pozorne vnímať seba, i svet okolo. Často bolo až neznesiteľne bolestivé vidieť a zažívať to nepochopenie, ktoré ku mne zvonka prichádzalo. Miliónkrát som mala pocit, že mi absolútne nikto nerozumie, a že som na celom svete úplne sama. Bolelo to a niekedy ma tento pocit ešte sem-tam zabolí. Ale zistila som, že najdôležitejšie je chápať a rozumieť sám sebe. Samej sebe. Samému sebe…

Toto tu je najmä o mne a o mojej ceste.

Pre vás, normálnych a zdravo heterosexuálnych, ale hlavne pre tých ´nenormálnych´ a iných, ktorí sú ako ja.

Nie ste v tom sami. Môžem vás na vašej ceste sprevádzať, ak budete chcieť. 🙂

Môj nesplnený sen

08.01.2016

Pamätám si, že počas celého svojho života som vždy chcela len jednu jedinú vec. Byť chalanom! Narodiť sa ako ten slobodný, nezávislý a bláznivý chalanisko, ktorého každý akceptuje, rešpektuje, a nikto sa ho nesnaží meniť, či príliš často mu niečo dohovárať. To bolo to NAJ, čo som vždy chcela. Okrem toho, samozrejme, som chcela aj veľa iných vecí, ale toto bolo [...]

Radšej autíčka

12.11.2014

Nikdy som nechcela byť dievčaťom, a nikdy som sa ním ani necítila byť. Nikdy som sa nehrala s nijakými bábikami, i keď som ich mala dosť, pretože ma to nikdy nebavilo. Vždy som sa bavila len s autíčkami, zvieratkami, kockami, loptami, igráčikmi alebo s PVC vojačikmi… Radšej som sa vždy hrala na vojaka, policajta, rytiera, tiráka či chovateľa zvierat, ako na [...]

Obdivujem ženy

31.10.2014

Odjakživa sa mi dievčatá a ženy páčia, ale ešte nikdy som to žiadnej nepovedala a ani sa so žiadnou sexuálne nestýkala. Všetky moje kamošky ma vždy považovali za úplne normálnu babu, ktorej sa páčia len a len chalani. O mojej opačnej preferencii nemali ani poňatia. Možno, keby som sa im vtedy úprimne priznala, tak by dokázali pochopiť, že sa mi páčia baby preto, [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

transient

POZOR! Vstup na vlastné riziko!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 16468x
Priemerná čítanosť článkov: 1647x

Autor blogu

Kategórie